ساختار سازمانی

مدیر تحصیلات تکمیلی

آقاي دکتر سعید ابوالقاسمی

مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشكده وظيفه برنامه ريزي ، اداره وهدايت كليه امور آموزشي پژوهشكده ونظارت بر حسن اجراي مقررات وآئين نامه هاي آموزشي ، تصميم گيري درباره مسائل آموزشي ، سياست گذاري واتخاذ تمهيدات لازم در جهت گسترش وارتقاء كيفيت آموزشي واجراي دوره هاي آموزشي وارزيابي آنها را برعهده دارد .

 

واحد خدمات آموزشی و فارغ التحصیلان

کارشناس: آقای امیر کاظمی  

 

واحد گسترش و برنامه ریزی آموزشی

کارشناس: خانم دکتر توران منصوری

کارشناس مسؤل امور دانشجویی

خانم زهره صفاری

 

شرح وظایف:

 

شرح وظایف مدیرتحصیلات تکمیلی 

 

  • - اجرای آئین نامه ها و مقررات آموزشی مصوب

  • - برنامه ریزی و تنظیم خط مشی و روشهای اجرائی لازم جهت اجرای مصوبات شورای آموزشی پژوهشکده

  • - نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی گروهها و کوشش در جهت حل مشکلات آموزشی آنها

  • - تهیه و تنظیم سیاستهای آموزشی پژوهشکده و ارائه آن به رئیس پژوهشکده

  • - رسیدگی به تخلفات آموزشی دانشجویان از طریق کمیته انظباطی

  • - ارزشیابی عملکرد آموزشی سالیانه اعضای هیات علمی و کادر آموزشی بمنظور ارتقاء کیفیت فعالیت آنها

  • - نظارت بر حسن اجرای دوره های آزاد و کوتاه مدت آموزشی و با هماهنگی مدیران ذیربط .

  • - ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیران ذیربط حوزه مدیریت تحصیلات تکمیلی جهت اجرای مقررات و دستورالعمل های آموزشی مصوب

  • - نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

  • - تشکیل منظم جلسات شورای تحصیلات تکمیلی .

  • - ارزیابی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی

  • - نظارت بر اجرای آزمونهای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

  • - شرکت در جلسات شورای آموزشی وپژوهشی و انعکاس نتایج آن در عملکرد آموزش .

 

 

شرح وظایف و اختیارات واحد خدمات آموزشی و فارغ التحصیلان 

 

  1. نظارت و هماهنگی بر پذیرش و ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری حائز شرایط برای تحصیل در پژوهشکده طبق ضوابط و مقررات موجود.
  2. طرح مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان در کمیسیون آموزشی .
  3. بررسی بخشنامه های مربوط به مشمولین ، آموزش رایگان و آموزش نظامی و تفسیر و ابلاغ آنها .
  4. اجرای آئین نامه ها و مقررات مربوط به پذیرش دانشجویان سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشوربا هماهنگی سایر بخش ها.
  5. همکاری با کمیسیون آموزشی در زمینه تعبیر و تفسیر آئین نامه ها و مقررات آموزشی.
  6. انجام مکاتبات مربوط به مسائل آموزشی دانشجویان با وزارت علوم ، دانشگاهها و سایر موسسات دولتی و نهادها.
  7. ابلاغ قوانین و مقررات و سایر مصوبات آموزشی و دستور العمل ها و بخشنامه های آموزشی.
  8. ایجاد هماهنگی لازم در گروههای آموزشی در زمینه اجرای قوانین، دستورات و بخشنامه های آموزشی.
  9. انجام امور مربوط به پذیرش دانشجویان.
  10. انجام امور مشمولین و آموزش رایگان و سهمیه ها پس از فراغت از تحصیل.
  11. انجام امور مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه و صدور گواهی پایان دوره.
  12. حفظ و نگهداری پرونده های دریافتی فارغ التحصیلان و دانشجویان اخراجی و ترک تحصیل از دانشکده های تابعه.
  13. صدور احکام دانشجویان اخراجی و ترک تحصیل پس از اقدام اولیه از سوی دانشکده های تابعه.
  14. انجام امور مربوط به لغو تعهدات آموزشی دانشجو و ارسال ریز نمرات به دانشگاهها و سایر موسسات دولتی و خصوصی.
  15. رسیدگی به پیشنهادات گروههای آموزشی در مورد منع ادامه تحصیل دانشجویان و رسیدگی به وضع آنها طبق مقررات آموزشی مربوط.
  16. کنترل و هماهنگی امور مربوط به خدمت وظیفه عمومی دانشجویان.
  17. بررسی صورتجلسات شورای آموزشی و پزوهشی.
  18. بررسی و ارائه طرح های لازم جهت بهبود امور آموزشی.
  19. تهیه و تدوین تقویم آموزشی برای هر نیمسال تحصیلی .
  20. اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع تحصیلی و ثبت آن در پرتال
  21. رسیدگی به حضور و غیاب استادان و نظارت به تشکیل کلاسهای جبرانی.
  22. جلوگیری از ادغام بی‌مورد کلاس‌ها و عدم جابجایی آن‌ها.
  23. تهیه صورتجلسه حضور وغیاب دانشجویان و نیز درخواست اعلام اسامی دانشجویانی که بیش از ۴ از ۱۷ جلسه غیبت داشته­اند و اعلام نهایی برنامه­ های امتحانات در برد دانشجویی.

 

شرح وظایف و اختیارات  واحدگسترش و برنامه ریزی آموزشی 

 

  1. برنامه ریزی برای توسعه کمّی  همگام با توسعه کیفی فعالیت های آموزشی در پژوهشکده .

  2. مطالعه و پیشنهاد برنامه جامع در جهت گسترش رشته ها ، گرایش ها ی دانشگاهی  در راستای اهداف پژوهشکده  وپیگیری امور از طریق مراجع ذیربط .

  3. برنامه ریزی به موقع و تمهیدات قبل از شروع ترم و تاکید بر اجرای بخشنامه‌های سازمان مرکزی.

  4. بررسی درخواست  براي ایجاد و حذف رشته یا گروه جدید در راستای برنامه راهبردی پژوهشکده .

  5. انجام امور مربوط به اصلاح و بازنگری رشته های موجود تحصیلی

  6. توجه به رعایت سرفصل دروس توسط استادان و جلوگیری از ارائه دروس غیرمصوب

  7. تدوین و ارائه برنامه هاي کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی در چارچوب مصوبات ابلاغی وزارت متبوع

  8. تنظیم قراردادهای آموزشی با اساتید مدعو، ساعتی ،ثابت و پروژه های کارگاهی.

  9. برگزاری جلسات شوراي آموزشی و تحصیلات تکمیلی

  10. تهیه دستورالعملهای متعدد و تعیین برنامه اعلام ساعت کار اساتید و مدیران گروههای آموزشی.

  11. کنترل سقف تدریس اعضاء هیات علمی و حضور فیزیکی مدیران گروههای آموزشی.

  12. اختصاص کد شناسایی برای هر استاد و صدور ابلاغ تدریس استادان.

  13. اعلام و تعیین ظرفیت کلاسهای تئوری و عملی آزمایشگاهی و نظارت بر تشکیل منظم کلاس‌ها.

  14. تعریف دروس مرتبط با گروههای آموزشی در سیستم سما .

  15. تقسیم فضاهای آموزشی و کلاسهای درس بر اساس نیاز پژوهشکده .

  16. تاکید بر تدریس استادان بر اساس تجربه و تخصص.

  17. تدوین برنامه کامپیوتری دفتر برنامه ریزی آموزشی.

  18. ایجاد هماهنگی در فعالیتهای آموزشی و تهیه و تنظیم ضوابط و استاندارهای مختلف در زمینه دروس و ارزشیابی آن‌ها.

  19. –تهیه و تنظیم برنامه های درسی نیمسال های تحصیلی از گروههای آموزشی.

  20. تعریف دروس ترم برای نیمسال فعال در سامانه سما .

  21. ارسال برنامه امتحانی اساتید و درخواست پرسشهای آزمون  های پایان ترم ( امتحانات)از اساتید گروههای آموزشی.

  22. ارسال ودریافت پاسخ نامه های دانشجویان پس از برگزاری امتحانات .

  23. تهیه و تدوین لیست نمرات دروس گرووهای آموزشی مرتبط با نیمسال فعال .

  24. پیگیری و دریافت نمرات از گروههای آموزشی.

  25. انجام امور ارزیابی آزمون جامع گروههای آموزشی مقطع دکتری ( انتخاب روز و ساعت آزمون ، مواد درسی ، دریافت وارسال پرسشنامه و پاسخ نامه ها، دریافت نمرات ، تهیه صورتجلسه آزمون .

  26. تنظیم فعالیت­های حق ­التدریس اساتید، ارسال گزارش حق ­التدریس به امور مالی در موعدهای مقرر.

  27. تنظیم قرارداد اساتید مدعو گزارش حق­التدریس در موعدهای مقرر.