کتابخانه تخصصی گروه ها

اهداف و وظايف كتابخانه تخصصي گروه‌هاي آموزشي و پژوهشي

كتابخانه علمي ـ پژوهشي پژوهشكده امام خميني(س) و انقلاب اسلامي همزمان با تأسيس پژوهشكده در سال 1375 هـ.ش و با هدف ايجاد زمينه‌هاي لازم براي آموزش و پژوهش در جوانب گوناگون زندگي و انديشه‌هاي امام خميني و نظريه‌ها و مسائل انقلاب اسلامي ايران آغاز به كار كرده است.

اهداف، وظايف و خط مشي‌هاي كتابخانه به طبع پيرو اهداف و وظايف كلّي و خط مشي‌هاي پژوهشكده مي‌باشد از جمله اين اهداف مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1 ـ ايجاد بستري مناسب جهت انجام پژوهش‌هاي بنيادي و كاربردي در زمينة آراء و انديشه‌هاي امام خميني و شناخت انقلاب اسلامي و دسته‌‌هاي وابسته به آن.

2 ـ ايجاد ارتباط مستمر با ساير كتابخانه ها و مراكز آموزشي و پژوهشي.

3 ـ اقدام براي گردآوري و تهيه اسناد و مدارك و منابع علمي داخلي و خارجي در حوزه‌هاي امام خميني و مسائل انقلاب و رشته‌هاي آموزشي ـ پژوهشي موجود در پژوهشكده.

4 ـ برآورد نيازهاي اطلاعاتي گروه‌هاي پژوهشي پژوهشكده كه در حال حاضر شامل گروه‌هاي فقه و مباني حقوق اسلامی، عرفان اسلامي، انديشه‌سياسي در اسلام، جامعه شناسي انقلاب اسلامي و تاريخ انقلاب اسلامي مي‌باشد.

 

 


منابع كتابخانه تخصصي گروه‌هاي آموزشي و پژوهشي

اين كتابخانه بيشتر منابع مورد نياز گروه‌هاي پژوهشي پژوهشكده را شامل مي‌شود و نيازهاي آنها را برآورد مي‌سازد درحال حاضركتابخانه بالغ بر 77456 نسخه منبع مكتوب را دارا مي‌باشد كه شامل كتابها، پايان‌نامه‌ها، اسناد و مدارك، بولتن‌ها، مجموعه مقالات، جزوات آموزشي و ... مي‌باشد بعلاوه حال حاضر سيستم مخزن كتابخانه به صورت قفسه باز مي‌باشدواز سيستم نرم‌افزاري پارس آذرخش نسخه تحت شبكه جهت كارهاي سازماندهي منابع و امانت آنها استفاده مي‌شود.

 


تعداد منابع تهيه شده در سال 1397تا (1397/07/01)براي كتابخانه تخصصي گروه‌هاي آموزشي و پژوهشي

تا اول مهر ماه سال جاری تعداد 3122 نسخه كتاب فارسي و عربي براي كتابخانه تخصصي گروه‌هاي آموزشي و پژوهشي تهيه گرديده است .

 


تعداد منابع مكتوب موجود در كتابخانه تخصصي گروه‌هاي پژوهشي و آموزشي به تفكيك نوع ماده

رديف

نوع ماده

تعداد كل

1

كتب فارسي و عربي

51026 نسخه

2

كتب لاتين

3027 نسخه

3

مجموعه مقالات

13 نسخه

4

نشریات ادواری

43 نسخه