مقررات و آیین نامه ها

امانت كتاب به دو صورت انجام مي‌گيرد: الف) امانت خارج از كتابخانه ب) امانت در كتابخانه

الف) امانت خارج از كتابخانه : متقاضي مي‌تواند كتاب را طبق مهلت تعيين شده و به تعداد معين طبق جدول زير به خارج از كتابخانه انتقال دهد.

اعضاء

تعدادكتاب جهت امانت

مدت امانت

هيأت علمي

20 جلد

4 هفته

كارشناسان پژوهش

15 جلد

3 هفته

دانشجويان دكترا

12 جلد

3 هفته

دانشجويان كارشناسي ارشد

10 جلد

2 هفته

دانشجويان ميهمان

5 جلد

2 هفته

كارمندان

2 جلد

1 هفته

خدمات

1 جلد

1 هفته

 

ب) امانت در كتابخانه: متقاضي مي‌تواند با هماهنگي مسئول ميز امانت طبق جدول زير كتاب را جهت استفاده به سالن مطالعه انتقال دهد.

اعضاء

تعداد كتاب جهت مطالعه در محل

هيأت علمي

5 جلد

كارشناسان پژوهشي

5 جلد

دانشجويان دكترا

3 جلد

دانشجويان كارشناسي ارشد

3 جلد

دانشجويان ميهمان

2 جلد

كارمندان

2 جلد

خدمات

1 جلد

 

 


جريمه ديركرد بازگشت منابع امانتي :

جريمه ديركرد بازگشت كتاب :

 - امانت گيرنده موظف است رأس تاريخ مقرر كتاب را به كتابخانه برگشت دهد.

-  چنانچه كتاب امانت گرفته شده در موعد مقرر بازگردانده نشود، براي هر روز تاخير مبلغ 2000 ريال جريمه ديركرد (تا 5 روز بدون احتساب تعطيلات) و پس از آن به ازاي هر روز تأخير 5000 ريال جريمه در نظر گرفته مي‌شود كه پس از طي مراحل لازم اخذ خواهد شد.

بديهي است عضو تا زمان پرداخت مبلغ جريمه از امانت گرفتن كتاب محروم خواهد شد.

- در صورت تكرار ديركرد (بيش از سه نوبت) امانت گيرنده علاوه بر پرداخت جريمه ديركرد به مدت يك نيسمال تحصيلي از عضويت در كتابخانه محروم خواهد شد و در صورت تكرار كارت عضويت فرد باطل مي‌گردد.

 

 


جبران خسارت وارد شده به منابع امانتي :

جبران خسارت وارد شده به كتاب :

در صورت گم شدن كتاب، امانت گيرنده موظف است عين كتاب را خريداري و به كتابخانه بازگرداند و جريمه ديركرد را نيز بپردازد. در صورتيكه كتاب ناياب باشد و امكان خريداري آن نباشد، بايستي از كتابخانه‌هاي ديگر كتاب را تهيه و پس از آماده نمودن (كپي و صحافي) آن را به كتابخانه تحويل نمايد.

در نهايت اگر تهيه كتاب به هر دليلي مقدور نباشد مي‌بايست به كارشناس كتابخانه با راهنمايي بخش امانت مراجعه و طبق نظر ايشان عمل گردد.

در صورتي كه امانت گيرنده به كتاب خسارت وارد نمايد (پاره شدن جلد يا صفحات، علامت گذاري و لك شدن آنها) به هر صورت و با هر وسيله، موظف است مطابق نظركارشناس كتابخانه كه از طريق بخش امانت به متقاضي معرفي مي‌شود به جبران خسارت اقدام نمايد.